Volejte vaše virtuální marketingové oddělení: 775 393 927

Optimalizace pro umělou inteligenci (AI, GEO, LLMO, MEO)

Dochází u vás k propadům přirozeného vyhledávání kvůli zavedení AI Overviews? Chcete, aby vás doporučovaly jazykové modely jako Chat GPT a další?

Optimalizace obsahu pro roboty umělé inteligence, v zahraničí označovaná jako GEO (Generative Engine Optimization), LLMO (Large Language Model Optimization) a Machine Experience Optimization (MEO), je relativně nově vznikající obor. Jeho cílem je dosáhnout toho, aby vás nástroje jako ChatGPT, Gemini, Copilot, Claude, Perplexity a mnohé další doporučovaly.

Fungování umělé inteligence se snaží pochopit i samotní tvůrci a přes řadu studií ještě ani oni neví, podle čeho se současné jazykové modely chovají. Tuto problematiku podrobně sledujeme a přijde nám férové vás předem upozornit, že zatím nenabízíme klientům optimalizaci pro jazykové modely (GEO, LLMO). Budete-li zvažovat využití AI pro marketing, můžete se nezávazně poradit přímo s Radimem Hasalíkem, který u nás toto téma velmi intenzivně řeší.

Potřebujete reagovat na příchod AI Overviews?

Google spustil celosvětově a také v ČR službu AI Overviews, která zobrazuje ve výsledcích vyhledávání odpovědi generované AI. Studie služby Marketing Miner odhalila, že se odpovědi umělé inteligence zobrazují v 10 % případů. Přes 92 % dotazů se týká obecných odpovědí, vzdělávacího obsahu a návodů.

Od příchodu AI Overviews může váš firemní web zaznamenávat pokles návštěvnosti z vyhledávače Google. Tyto poklesy se mohou pohybovat v řádu jednotek až desítek procent. Jako první krok doporučujeme nasazení upraveného měření pro Google Analytics, aby vaše rozhodnutí probíhalo na základě dat.

Z našich dosavadních zkušeností vám pomohou stále stejné aktivity: budování autority, značky a přínosného obsahu. Žádná jiná speciální taktika, jak se dostat do AI Overviews, zatím podle nás neexistuje. Budete-li chtít pomoci s běžnou optimalizací pro návštěvníky vyhledávačů, kontaktujte nás.

Proč zatím nenabízíme službu optimalizace pro AI Overviews?

Naší hlavní hodnotou je férovost. Nepřišlo by nám v pořádku, abychom vás strašili změnami ve vyhledávání a nabízeli službu, která by nebyla založena na pevných základech. Z těchto důvodů situaci sledujeme, sbíráme zkušenosti, data i poznatky ze zahraničí.

Při hledání řešení dáváme přednost dlouhodobým postupům, které podle našich zkušeností mají lepší přínos, než dočasná řešení. V případě potřeby situaci aktivně řešit, nás prosím kontaktujte a budeme pro vás hledat dlouhodobé řešení, v kontextu s vašimi daty a celkovým stavem vašeho podnikání.