Volejte vaše virtuální marketingové oddělení: 775 393 927

Vytvoření a nastavení marketingových procesů

Vymyslíme nebo využijeme různé postupy, které váš marketing posunou dál. Do navrženého postupu můžeme zapojit vaše zaměstnance, dodavatele a další firmy. Klademe důraz na praktičnost.

Dobře nastavený marketingový proces vám umožní pracovat efektivně, využívat synergii, uspořit náklady a často dosáhnout i lepších obchodních výsledků. Neopomenete nic důležitého. Marketingové procesy vnesou do vašeho podnikání řád. Místo neplánovaných hurá akcí na poslední chvíli budete mít jasný plán a postup. Zároveň získáte čas na rychlou reakci ve chvíli, kdy to bude potřeba.

Příklad z praxe: VEKRA / Otherm

  • Marketingový rozpočet – hlídáme čerpání, plán a realitu.
  • Včasné dobíjení kreditu do kampaní – řešíme, aby bylo v reklamních účtů dostatek peněz a účtárna měla podklady včas.
  • Přečtěte si celou případovou studii

Co získáte díky nastavení marketingových procesů?

Vytěžíte marketing na maximum

Dobře nastavený marketingový proces vám umožní pracovat efektivně. Neopomenete nic důležitého.

Díky synergii vytěžíte z dané aktivity maximum. Například: článek v blogu posléze rozpadnete na příspěvky na sociální sítě. Recyklací starého obsahu naopak ušetříte náklady a využijete úspěšné příspěvky.

Systematické vyhodnocování marketingových aktivit vám umožní získat zpětnou vazbu o tom, co funguje a co je potřeba změnit.

Jako majitelé / manažeři šetříte čas

Jste-li majitelem firmy, budete díky správnému delegování mít více prostoru na aktivity, které se vás neobejdou. Ať už jde o klíčová strategická rozhodnutí nebo nové podnikatelské příležitosti. Možná si také budete moci dopřát zasloužený odpočinek.

Na pozadí vaší firmy poběží hladce proces, kdy všichni zapojení lidé budou vědět co, kdy a proč mají dělat. Neznamená to, že se nebudou dít chyby. Ale díky ověřeným postupům se vyhnete objevování slepých cest.

V roli manažera na pozici marketingu zase oceníte uvolnění času pro strategické marketingové řízení. Konec vypisování tabulek, dohledávání dat, kontrola externistů či zaměstnanců.

Větší motivace pro zaměstance

Chaotické prostředí sice přitahuje určité typy lidí, většina však chce dělat svojí práci. Když se ve firmě hasí dvacet požárů najednou, může to působit demotivačně.

Marketingové procesy vnesou do vašeho podnikání řád. Místo neplánovaných hurá akcí na poslední chvíli budete mít jasný plán a postup.

Připravený plán vám přitom umožňuje pružně reagovat na aktivity konkurence. Proces může pamatovat i na to. Dokážete mnohem více, než když jste vše řešili bez systému.

Příklady častých marketingových procesů

Hlídání rozpočtů na marketing

Základní marketingový proces. Umožňuje pravidelně sledovat náklady na marketing. Zaznamenává navýšení nebo snížení prostředků na jednotlivé reklamní systémy. Sledování rozpočtu je možné automatizovat nebo tím pověřit asistentku. Součástí může být i vyhodnocování úspěšnosti marketingu.

Pravidelná marketingová kontrola

Systematický marketing vyžaduje pravidelně prověřovat každou klíčovou část. Můžete například pravidelně odhalovat chyby, které brání vyhledávačů procházet váš web. Mezi další pravidelné kontroly mohou patřit důležitá místa, kde se zákazník s vaší firmou setká.

Opakované marketingové aktivity

Chcete psát blog? Pomůžeme nastavit kompletní postup od sbírání nápadů, přes přípravu článku, po ověření až po zveřejnění. Chybět nebudou ani kontrolní kroky kvůli viditelnosti ve vyhledávačích (SEO). A také následná práce s již existujícím obsahem.

Podobně můžeme nastavit proces u správy sociálních sítí. Případně jakékoliv jiné marketingové aktivitě.

Rychlost zavádění procesů a jejich návratnost

Nastavení marketingového procesu není na počkání. Umíme řadu věcí urychlit tím, že představíme tzv. minimální životaschopnou verzi. Ta vám umožní vyzkoušet sílu delegování. Současně si otestujete vaše zaměstance či spolupráci. Můžeme také zavést osvědčené procesy, které se týkají hlídání rozpočtů. Zde nemusíme vymýšlet kolo: prostě použijeme to, co velmi dobře funguje nám.

Procesy vychází ze zkušeností

Spolumajitel agentury, marketér Radim Hasalík, v oboru působí více než 20 let. V minulosti se podílel například na nastavení fungování magazínu ITBIZ.cz, pomáhal rozvíjet marketing ve firmě ESET nebo zajišťoval fungování oddělení výkonnostního marketingu v DATARTu. Jím nastavované procesy vychází z mnohaletých manažerských zkušeností. Sami na procesech stavíme agenturu Neogy.

Chcete také vyladěné procesy? Promluvme si o nich v nezávazném rozhovoru.